De (inmiddels langverwachte) nieuwe ruit

Een ruit gaat stuk. Via de verzekering krijgen we het nummer van een glaszetter.

Na een week komen ze langs, om in te meten. Twee mannen klungelen wat met het raam en de haken, maar na een half uurtje geven ze aan dat het toch gelukt is. Door drukte is de ruit over zes weken klaar. Na zeven weken wachten bel ik zelf, de telefoniste geeft aan dat de ruit net binnen is. De mannen komen een week later. Het plaatsen gaat niet voorspoedig. Ze hannesen met de ruit en de glaslatjes. Het kitten mislukt volledig. Schoonmaken mogen we pas na drie dagen, dan komen we erachter dat er een gigantische kras op het glas zit.

Een belletje geeft niet het gewenste resultaat. Ik moet een foto opsturen. Na een week staan ze ineens weer op de stoep. Ze komen opnieuw inmeten. Helaas: bij het plaatsen na acht weken wachten, blijkt het niet het juiste formaat. Opnieuw moet ik foto’s mailen. En als ik na drie weken pissig opbel of ze er nog wat aan gaan doen, is de nieuwe ruit net binnen. Inmeten was niet meer nodig.

Twee weken later komen ze de ruit zetten. Vijf uur later dan afgesproken, maar goed. De ruit zit erin. Hij is op maat en zonder beschadigingen. Eind goed, al goed.

Of is er iets dat wij niet weten? Deze week word ik gebeld door het bedrijf. Wanneer de nieuwe ruit geplaatst kan worden…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.