Forza kan verkiezingscampagne beter op zichzelf richten

De gemeenteraadsverkiezingen staan voor de deur. Over pakweg drie weken mogen we allemaal naar de stembus. Voor veel partijen is het nog even aanpoten om stemmen binnen te harken. Ieder doet dat op een eigen manier, zo ook Forza.

verkiezingen

De fractie van Paul Meijer laat zich in mijn ogen vooral negatief gelden op social media. Waar andere partijen als het CDA, D66, de CDVP en de HAP vooral aangeven wat ze de afgelopen vier jaar behaald hebben en wat ze in de toekomst nog willen doen, doet Forza het anders. De Oranje brigade roept vooral wat er bij andere partijen níet goed gaat. Vooral de VVD wordt op de hak genomen.

Via GeenStijl lekte van de week de huisstijl van de VVD uit. Een partij uit een ander deel van het land gebruikte dit om nep verkiezingsposters te maken. Bij Forza vonden ze dit prachtig, getuige onderstaande posters. Door de fractie zelf gemaakt en veelvuldig gedeeld. Inderdaad: een negatieve insteek voor een ander en geen woord over het eigen beleid.

Natuurlijk: de andere partijen zijn ook wel eens aan het afkraken. Zo was er op twitter veel gezeur richting Forza dat een verkiezingsbord op een verkeerde plek hing. Zielig, maar vaak een incident. Daarna gingen de andere partijen weer over op het delen van standpunten en ideeën. Bij Forza reageerden ze als een gebeten hond en keurden deze punten keer op keer af. Wat voorbeelden:

Dat ze het wel kunnen, blijkt uit de tweets hieronder. Een grappige positieve insteek en een kijkje achter de schermen. Precies wat kiezers willen zien.

Kunnen Paul Meijer en consorten zich niet beter bezig houden met de eigen pluspunten in plaats van de minpunten van een ander? Een verkiezing win je in de meeste gevallen omdat je de beste bent, en niet omdat de rest gewoon veel slechter is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.