#drommel

Een nieuw bericht in mijn inbox. Uit Oekraïne. Of ik wil stoppen met het plaatsen van foto’s van mijn konijn Drommel op social media.

Alhoewel: het plaatsen zelf mag wel, maar niet meer met de hashtag #drommel. Daar is Kristina Proshak – de Oekraïense die het bericht stuurt – namelijk niet zo van gecharmeerd.

Ze stelt zichzelf voor als ’brandmanager’ van een meubelzaak in Kiev. Op de website van de zaak staan hippe tafels, apart gevormde bureaus en speciaal vormgegeven stoelen. Ook op Facebook en Instagram laat de winkel met veel zorg gefotografeerde meubels zien. De naam van de zaak? U raadt het al: Drommel.

En daar knelt dan ook de schoen voor Kristina. Want wanneer haar potentiële klanten op #drommel zoeken, zien zij geen hippe meubels, maar een hangoorkonijn dat de meest vreemde streken uithaalt. Volgens Proshak denken haar klanten nu dan ook dat ze handelt in konijnen, in plaats van tafels en stoelen. En dus wil ze dat ik stop met het gebruiken van de hashtag. Want anders komen er ’problemen’.

Of dat laatste een dreigement is, weet ik niet. Drommel heeft er gelukkig niets van. Hij poseert op de bank zodat ik zijn Facebook-pagina kan updaten.

Met de hashtag #drommel, natuurlijk.

Deze column verscheen in Haarlems Dagblad.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.