Ik ga de Alp op en neem mee?

In de laatste week van mei/eerste week van juni ga ik de Alpe d’Huez beklimmen. Te fiets. Zes keer op één dag. Een uitdaging, een doel. Iets waar ik dan precies een jaar mee bezig ben geweest. Momenteel ben ik namelijk al een half jaar in training voor mijn helse tocht naar boven.

Ik train mijn benen. Zorg voor conditie. En werk aan mijn core stability, zodat ik straks negen uur lang een fietsstuur kan vasthouden.

Maar met trainen alleen kom ik er niet. Ik moet een lijstje maken wat ik allemaal meemoet. Want: een goede voorbereiding is het halve werk. Maar omdat ik zelf nog geen klimkilometer gemaakt heb, of je moet het Kopje van Bloemendaal en de Duin van Schoorl meerekenen, vraag ik jullie om hulp. Help mij mijn benodigdhedenlijstje compleet te maken.

Aanvullingen zijn dus gewenst. Iets achterlaten kan onder in de reacties.

Mijn lijstje tot nu toe, verdeelt in materiaal, kleding en voedsel:

  • Fiets
  • Reserve buitenbanden voor en achter
  • Zes reserve binnenbanden voor en achter
  • Pompje
  • Spatborden
  • Voor- en achterlicht
  • Wielerbroek
  • Winterbroek voor onder wielerbroek
  • Wielershirt lange en korte mouwen
  • Helm
  • Handschoenen
  • Fietsschoenen
  • Fietssokken
  • Zonnepetje
  • Regenjack
  • Windjack
  • Fietsbril
  • Water
  • Sportdrank
  • Dextro Energy
  • Ontbijtkoek
  • Bananen
  • Gelletjes

10 reacties

  1. Weet niet hoe warm het daar dan kan zijn en of je snel verbrand; maar misschien een kleine tube zonnebrand? En ik ga ervan uit dat je niet valt, maar voor het onwaarschijnlijke geval dat dit je toch overkomt: iets van pleisters of EHBO-setje? 🙂
    Groetjes Marleen

  2. Bammetjes, je moet toch wel ff ontbijten enzo.

    En mischien ook een auto/aanhanger, is wat makkelijker om je fiets en al die spullen mee te nemen 😛
    Of was je van plan om alles in tassen te proppen, en fietsend daar naartoe te gaan? 😛

  3. je vergeet je zonnebrand en ik zou aan de energyrepen gaan.
    Iedere 15 minuten moet je wat eten en iedere 10 minuten moet je een slokje drinken. Zeker als je voor 6 keer gaat.
    Je moet onder je omslagpunt gaan fietsen waardoor je niet direct je glycogeen kwijt ben.
    Koolhydraten stapelen 2 tot 3 dagen ervoor.
    Ik hoop dat je er iets mee kan.

  4. Pingback: Tweets that mention Ik ga de Alp op en neem mee? | Mascini.net -- Topsy.com

  5. Pingback: Wij Fietsen.nl | Blog | De balans: één jaar fietsen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.