Op weg naar de Halve van Amsterdam: week 3

En dat was trainingsweek 3 voor de Halve Marathon van Amsterdam. Hij stond helemaal in het teken van mijn ‘generale repetitie’ van zondag op de Haarlemmermeer Run. Uiteindelijk was het een goede trainingsweek, maar heb ik nu wel een heel groot probleem.

Omdat ik zondag een halve marathon ging lopen, besloot ik deze week alleen korte afstanden te lopen. Een beetje spanning op de benen is goed, maar om nou mijn hele lichaam uit te putten, dat leek mij geen goed idee. En dus ben ik de week op maandag begonnen met een korte loop van 5 kilometer. Vanaf huis naar de Calatravabrug in Hoofddorp en terug. Gewoon lekker ontspannen dus.

Dat was ook het plan voor donderdag. Een korte loop, niet al te snel. Alleen wilde ik dit keer een andere route dan normaal. Oke, deze wegen loop ik ook regelmatig, maar niet op deze manier. Het was dus wel leuk om even de andere kant op te lopen, maar het gevolg was ook dat ik meer heb gelopen. Want: het rondje bleek groter dan eerst ingeschat. Maar met de rem er een beetje op, was er geen probleem.

De grote ‘finale’ van deze week was dus op zondag. Een lang verslag over de Haarlemmermeer Run lees je hier. Het was een goede loop. Ik verbeterde mijn PR met minuten en zit nu dus met een probleem. Want mijn doel voor de Halve van Amsterdam (1.45 uur) heb ik nu eigenlijk al gehaald. Tijd voor een nieuw doel. Iemand suggesties?

Lees hier over trainingsweek 1 en trainingsweek 2.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *